În conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.201 din 11.03.2009, Pretura sectorului Centru anunţă concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante de şef de Secţie (pe perioadă determinată) şi specialist principal (perioadă nedeterminată) în cadrul Secţiei administrație publică locală .
Scopul general al funcţiei de şef de secţie:
Dirijează şi coordonează activitatea secţiei în conformitate cu Regulamentul de activitate al secţiei, cerinţele şi misiunile conducerii Preturii. Asigurară activitatea organizatorică a Preturii întru soluţionarea problemelor administrării publice locale.
Sarcinile de bază:
- Organizează activitatea Secţiei administraţie publică locală.
- Asigură realizarea acţiunilor tehnico-organizatorice în procesul de pregătire şi desfăşurare a alegerilor parlamentare/locale, a referendumurilor şi recensămintelor.
- Elaborează programe de activitate curentă şi de perspectivă ale Preturii sectorului.
- Asigură perfectarea dării de seamă anuale a Preturii, în baza notelor, rapoartelor prezentate de secţiile Preturii;
- Sintetizează, generalizează şi prezintă conducerii Preturii informaţii despre activitatea direcţiilor, secţiilor, serviciilor subordonate, abordând problemele ce necesită o atenţie sporită la soluţionarea lor, duce controlul şi contribuie la îndeplinirea lor.
Condiţiile de participare la Concurs:
- Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- Posedarea limbii de stat;
- Neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- Neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;
- Studii – superioare în domeniul administraţiei publice sau alte domenii tangenţiale;
- Experienţă profesională în domeniu – se consideră un avantaj;
- Cunoaşterea legislaţiei în vigoare cu privire la administraţia publică locală;
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniul lucrărilor de secretariat;
- Cunoaşterea lucrului la calculator.
Scopul general al funcţiei de specialist principal – asigurarea unei comunicări bidirecţionale cu cetăţenii, prin care autoritatea locală îşi face cunoscute intenţiile şi consultă cetăţenii în probleme de interes local. Oferirea informaţiilor utile cetăţenilor asupra activităţii curente a preturii, primăriei, precum şi despre alte servicii din teritoriu. Prin intermediul serviciilor prestate de către acest specialist, cetăţenii interesaţi pot primi informaţiile dorite şi li se poate înlesni accesul la diverse servicii publice locale.
Sarcinile de bază:
- Organizează audienţa cetăţenilor la pretor, asigurarea desfăşurării, în condiţii adecvate, a programului de audienţă a cetăţenilor.
- Elaborează, la indicaţia conducerii, proiecte de dispoziţii privind problemele abordate de cetăţeni, prezintă note informative, perfectează demersuri, răspunsuri privind solicitările cetăţenilor din cadrul audienţei; asigură evidenţa şi controlul îndeplinirii indicaţiilor în urma audienţelor.
- Asigură accesul cetăţenilor la informaţiile de interes public şi personal, atât în formă orală, cât şi în scris.
- Asigură transparenţa instituţională şi decizională, prin informarea pe larg a publicului privitor la activitatea Preturii, antrenarea cetăţenilor la soluţionarea problemelor de interes comun, consultarea publicului asupra proiectelor de dispoziţii ale Pretorului.
- Actualizează pagina WEB a Preturii de sector.
Condiţiile de participare la Concurs:
- Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
- Posedarea limbii de stat;
- Neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- Neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;
- Studii – superioare în domeniul jurnalistic/filologie sau alte domenii tangenţiale;
- Experienţă profesională în domeniu – se consideră un avantaj;
- Cunoaşterea legislaţiei în vigoare cu privire la administraţia publică locală;
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniul lucrărilor de secretariat;
- Cunoaşterea lucrului la calculator.
LISTA DOCUMENTELOR NECESARE CE URMEAZĂ A FI PREZENTATE:
- formularul de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi / sau de specializare;
- copia carnetului de muncă;
- certificatul medical, după caz;
- cazierul judiciar.
TERMENUL DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR:
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs, care va include proba scrisă şi interviul, este de 20 de zile calendaristice din ziua publicării anunţului (22.09.2017-12.10.2017).
Depunerea documentelor de participare la concurs şi desfăşurarea concursului vor avea loc la Pretura sectorului Centru.
Telefon de contact: 0 22 27 10 48, 022 27 52 62
E-mail: pretura@chisinaucentru.md
Adresa poştală: str.Bulgară, nr.43, bir.8, bir.9 Chişinău, MD-2001
Bibliografia concursului:
- Constituţia Republicii Moldova
- Acte normative de bază:
- Legea nr.158 din 04.07.2008 „Cu privire la funcția și statutul funcționarului public”,
- Legea nr.436 din 28.12.2006 „Privind administrația publică locală”,
- Legea nr.431 din 19.04.1995 „Privind statutul municipiului Chişinău”,
- Legea nr.25 din 22.02.2008 „Privind Codul de conduită a funcționarului public”,
- Legea nr.16 din 15.02.2008 „Cu privire la conflictul de interese”,
- Legea nr.325 din 23.12.2013 „Privind testarea integrității profesionale”,
- Legea nr.90 din 25.04.2008 „Cu privire la prevenirea și combaterea corupției”,
- Legea nr.190-XIII din 19.07.1994 „Cu privire la petiţionare”,
- Legea nr.982 din 11.05.2000 „Privind accesul la informație”,
- Legea nr.239 din 13.11.2008 „Privind transparenţa în procesul decizional”,
- Legea nr.133 din 08.07.2011 „Privind protecţia datelor cu caracter personal”
- Legea nr. 133 din 17.06.2016 Privind declararea averii și a intereselor personale
- Hotărârea Guvernului nr.134 din 22.02.2013 „Privind stabilirea valorii admise a cadourilor simbolice, a celor oferite din politețe sau cu prilejul anumitor acțiuni de protocol și aprobarea Regulamentului cu privire la evidența, evaluarea, păstrarea, utilizarea și răscumpărarea cadourilor simbolice, a celor oferite din politețe sau cu prilejul anumitor acțiuni de protocol”,
- Hotărârea Guvernului nr.707 din 09.09.2013 „Pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind avertizorii de integritate.