Pe parcursul anului 2018, la Pretura sectorului Centru, au fost înregistrate 3376 documente de intrare,
568 decizii ale Consiliului municipal Chișinău, dispoziții ale Primarului general, circulare ale instituțiilor administrației publice centrale și locale;
- 1316 petiţii de la persoane fizice;
- 1492 adresări de la instituţii, organizaţii, agenți economici din municipiu;
- 315 citaţii.
În perioada de raport, Secția audiență și secretariat a asigurat, de asemenea, înregistrarea și a altor tipuri de documente, total 1495, inclusiv:
- 395 solicitări privind eliberarea autorizațiilor de comerț persoane fizice pe perioada desfășurării târgurilor și iarmaroacelor;
- 546 scrisori de inițiere a corespondenței (de ieșire) ;
- 419 procese – verbale cu privire la contravenție;
- 131 prescripții privind suspendarea lucrărilor de construcție;
- 4 adresări, privind coordonarea actelor de plasare a publicității.
Din numărul total de 3376 de documente și adresări, au fost luate la control 2746 de documente și petiții, iar 621 au fost doar pentru informare.
În comparație cu anul 2017, se atestă o majorare cu 45 a numărului citațiilor înregistrate, a cazurilor de examinare în instanțele de judecată, dar și o creștere cu 561 a numărului celorlalte tipuri de documente.
Conform Registrului de înregistrare a documentelor de ieșire, în perioada de raport, au fost înregistrate 546 de demersuri din inițiativa Preturii.
În perioada de raport, de asemenea, a fost ținută evidența documentelor cu termene de control de durată, din anii precedenți, care prevăd prezentarea periodică a informațiilor Primăriei municipiului Chișinău:
- 11 note informative lunare;
- 4 note informative trimestriale;
- 5 note informative anuale.
Pe parcursul anului 2018, a fost continuată activitatea de gestionare a programelor electronice: „ Petiții on-line” și „ Gestionarea petițiilor”. Astfel, 39 de cetățeni au depus petiții on – line, prin intermediul programului electronic respectiv (pentru comparație: a. 2017- 22 petiții, a. 2016 – 20 petiții a. 2015 – 18 petiții, a. 2014 – 32 petiții).
În perioada de raport, au fost înregistrate în formă electronică 1316 petiții ale cetățenilor. Arhiva în format electronic a petițiilor depuse de cetățeni în perioada anilor 2009 – 2018 conține, la moment, 10374 de fișiere.
Pentru a asigura respectarea termenelor de examinare a documentelor, în anul 2018, Secția audiență și secretariat a întocmit 49 de Liste săptămânale privind termenele de control. De asemenea, au fost perfectate 49 de Note informative, ce conțin date pentru raportul săptămânal de activitate al preturii.
Problemelor abordate în corespondenţă, în funcţie de atribuţiile secţiilor, serviciilor, documentele care au fost examinate puteţi să le vedeţi în documentul ataşat
raport privind executarea documentelor pe parcursul anului 2018